Cada vegada és més i més important adaptar-nos i estar presents en el dia a dia dels nostres clients i a més, ja saps el que diuen, si no ets a internet, no existeixes. I aquí és on entra Google My Business
Tenir presència a internet avui en dia és importantíssim, ja que si volem arribar al client, hem d’anar allà a on és ell. I en aquest cas, la majoria, per no dir tots, són usuaris habituals d’internet. D’aquí la importància de què el teu negoci tingui presència a Google.
Índice
- Què és Google My Business?
- Per què és important tenir un compte de Google my Business?
- Posicionament a Google my Business.
- Com podem millorar el posicionament de la nostra fitxa de Google My Business?
- La importància d’un bon perfil de Google My Business per la teva empresa.
- Com crear un perfil de Google my Business per al teu negoci.
Què és Google My Business?
És una eina gratuïta proporcionada pel mateix Google, que ens permet posicionar el nostre negoci als cercadors.
Quan un usuari cerca un negoci a un cercador, normalment Google, que és el principal cercador del mercat, aquest podrà trobar una fitxa amb tota la informació útil i necessària de l’empresa o negoci. Des del tipus d’activitat, horaris, localització…
També és una eina molt útil perquè permet i ajuda a l’optimització SEO, a la visibilitat i a interactuar amb els usuaris, els quals poden realitzar diferents accions que ajudaran tant al negoci com a nous possibles clients.
Per què és important tenir un compte de Google my Business?
Actualment, a Espanya, Google és un dels principals cercadors, i els usuaris normalment l’utilitzen per cercar i trobar comerços locals.
I una altra dada interessant és que, normalment, de totes aquelles persones que fan una recerca, acaben visitant el comerç cercat en menys de 24 h.
Però, un dels principals objectius d’aquesta eina, és que ens ajuda a arribar als nostres clients, així com ens permet oferir actualitzacions als que ja són clients habituals i fidels.
Per tant, arribats a aquest punt, podem deduir que tenir un compte de Google My Business és més que necessari, és imprescindible.
Posicionament a Google my Business.
Com ja hem dit abans, tenir presència a Google és importantíssim, ja que ens ajuda a arribar a més públic i com a resultat a nous possibles clients.
Hi ha el que podem anomenar les tres regles del posicionament:
- Rellevància: és la coincidència entre les paraules de recerca i les de la fitxa de Google my Business.
- Distància: és la separació entre la ubicació de la persona que fa la recerca, i la ubicació del teu negoci o empresa.
- Prominència: és el reconegut que és el comerç i la informació que té Google sobre aquesta. Aquí és on trobem les ressenyes, la web, els diferents enllaços…
Hem de tenir en compte que només pel fet de tenir actiu un compte de Google My Business, això no significa que el nostre negoci o empresa estigui ben posicionat.
Com podem millorar el posicionament de la nostra fitxa de Google My Business?
Podem dur a terme diferents accions que estaran connectades tan directa, com indirectament.
Per una banda, ha d’haver-hi concordança amb el NAP, que és el nom del negoci, la direcció i el telèfon de contacte.
Hem de donar tota la informació possible, com més informació, millor. Tot sigui per ajudar als usuaris i a nosaltres mateixos.
Un altre punt a tenir molt en compte és la necessitat de mantenir les dades actualitzades, els horaris, les novetats o qualsevol canvi que pugui necessitar l’usuari.
Una altra acció que podem dur a terme és demanar ressenyes als usuaris que ja han estat en contacte amb el nostre negoci, ja que això facilitarà a altres prendre la decisió de confiar en nosaltres.
És important l’ús de paraules claus a la descripció del negoci o empresa, això facilitarà que Google ens posicioni dins les categories similars a les nostres.
No ens hem d’oblidar que és necessari interactuar amb els usuaris, quan ens deixen una ressenya, fan una pregunta o demanen qualsevol mena d’informació. Hem de respondre i ajudar per crear sentiment de comunitat, així com de confiança.
Si volem que els usuaris del cercador confien més en nosaltres hem de tenir un perfil complet, clar i atractiu, per tant, és importantíssim afegir imatges tant del local, en cas de tindre un espai físic, com dels productes o serveis amb els quals fem feina.
La importància d’un bon perfil de Google My Business per la teva empresa.
Com ja hem dit abans, és imperatiu comptar amb un perfil a Google, així com tenir-lo ben posicionat. Per ajudar al posicionament podem afegir informació que serà útil, tant als usuaris, com a Google.
Per tant, hem de tenir la següent informació a la nostra fitxa de Google:
Informació i dades: Nom del negoci i categoria
Descripció de l’empresa: aquí donam una breu introducció al tipus d’empresa que som, quins són els serveis oferts, entre d’altres.
Contacte: direcció o àrea geogràfica on es troba o cobreix el desenvolupament de l’acció del negoci. Telèfon de contacte, correu electrònic, web…
Horari, quin és l’horari habitual i els horaris especials dels dies festius en cas que hi hagi.
Una opció per fer reserves, o informació de com fer-les
Tal com ja hem dit abans, és molt important fer ús d’imatges.
Especificar quins són els productes o serveis oferits.
Les opinions dels usuaris, a través de les ressenyes.
Hi ha una categoria per mentir a tothom informat de les novetats disponibles.
Comptar amb un apartat de preguntes i respostes freqüents és molt útil per a tots els usuaris.
Com crear un perfil de Google my Business per al teu negoci.
Si has arribat fins aquí, et deixem un pas a pas molt breu de com crear un perfil de Google My Business.
- El primer pas és crear un nou negoci o reclamar un negoci actual, en cas que ja tingui presència a Google.
- Necessitem tenir un compte de correu electrònic propietat de Google, per tant, ha de ser un correu de Gmail.
- S’ha d’aportar la informació del negoci i verificar, aquesta informació és el telèfon de contacte, la direcció geogràfica, correu electrònic…
- Completa’m la informació de la fitxa amb totes les dades que t’hem donat abans en aquest mateix post.
- Recorda mantenir tota la informació actualitzada.
I amb això acabem el nostre article sobre Google My Business, com post veure no és gens complicat tenir presència a internet, a més a més, si també el combines amb presència a les xarxes socials, la teva presència s’incrementarà.
Si vols destacar per sota de la teva competència o arribar a més públic, però no vols tenir mal de cap amb tot el que has de fer, a CoMsentido, ens podem fer càrrec de crear-te tots els comptes i gestionar-los per tu, així no t’has de preocupar de res.
No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres, estirem encantats d’ajudar-te.